صفحه اصلی > مؤسسه هنر ناب اسلامی > در دیگر رسانه ها > در خبرگزاری های آنلاین >

  
تاریخ درج مطلب: 26 آذر 89
 

خبرگزاری فارس: در هفتمین نمایشگاه عطر سیب ، طرح «بانیان نشر فرهنگ عاشورا» توسط مؤسسه هنر ناب اسلامی ارائه شد.

 

عاشوراییان با «عطر سیب» به استقبال محرم می‌روند؛
خبرگزاری فارس: تمام هیأت‌های عزداری اباعبدالله الحسین (ع) كه شماره رسمی آنها به 13000 می‌رسد در نمایشگاه عطر سیب به استقبال محرم رفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محرم با آمدنش شور و شعف حسینی در دل‌ها ایجاد می‌كند و همه اراداتمندان به امامت و ولایت به خصوص دوست‌داران شهید كربلا را، به جنب‌وجوش خاص می‌اندازد. هر مسجد، حسینیه، زینبیه، ابوالفضلیه، تكیه‌های عزاداری و ... را كه ببینیم در تدارك و برپایی خیمه اباعبدالله الحسین (ع) كوشا هستند. مسئول هیأت، هیأت امناء، زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان حتی از مذاهب و دیگر آئین‌های ابراهیمی هركدام به میزانی در آن سهیم‌اند و اجر و مزد اخروی را از درگاه خداوند به كرامت اهل بیت (ع)‌ دریافت خواهند كرد.
دستگاه‌های دولتی هم به كمك دستگاه‌های غیردولتی و مردمی شتافته‌اند تا علاوه بر انجام مأموریت اداری در خدمت‌رسانی امور فرهنگی جامعه، از قافله مشاركت در راه‌اندازی دستگاه عزای حسینی عقب نمانند.

*عطر سیب، فرهنگسرای خاوران را پر كرد
عزم دیدن نمایشگاه «عطر سیب» و حضور مسئولان و فعالان هیأت‌ها در این محل ما را به فرهنگسرای خاوران كشاند. زمانی كه وارد نمایشگاه شدم، خیلی از افراد را در حال رفت و آمد دیدم كه عده‌ای از آنها چند توپ پارچه مشكی، لامپ مهتابی و عده‌ای دیگر كتری، آبكش، سینی بزرگ و كوچك و ... برخی هم پرچم، یراق و كتل به دست منتظر دوستانشان بود و یا در حال باز كردن در محیط نمایشگاه بودند.
سر در سالن غرفه‌‌ها كلمه‌هایی نوشته بود كه از وجود غرفه‌هایی خاص حكایت می‌كرد؛ مثل موتور برق، جارو برقی، فرش و موكت، محصولات فرهنگی، لوازم آشپزخانه و ....
چینش این غرفه‌ها شاید كمی ناموزون به نظر برسد. مثلاً غرفه فرهنگی ـ قرآنی روبروی غرفه موتور برق قرار گرفته یا غرفه روابط عمومی كه باید در اولین قدم‌ها مشاهده شود، به ابتدای سالن سوم رفته و غرفه حراست به انتهای این سالن انتقال یافته است.
آخر همین سالن، غرفه وسیعی است كه نامش را حسینیه و عزاخانه گذاشتند كه زیر آن (VIP) درج شده و جالب آنكه كسی یا هیچ‌كس اجازه ورود ندارد و حداقل ما زمانی كه آنجا هستیم، مراسمی از عزاداری نمی‌بینیم.
البته یادتان نرود كه قبل از ورود به سالن‌ها، چای داغ صلواتی در این هوای سرد هم دلچسب است و هم گورا!
در فضای باز نمایشگاه، گروهی سنج‌ و دمام می‌نوازند كه از هیأت بیت‌الزهرای پامنار آمده و فضای آنجا را به نوای حسینی آغشته و دل را كربلایی می‌كنند. جالب است بدانید یك غرفه را می‌بینیم كه تكنولوژی روز را به هیأت‌ها و دستگاه عزاداری حسینی وارد كرده است. این شركت نانوفناوری یا نانوسیلور است كه 130 محصول دارد و چند نوع از محصولات كه با این نمایشگاه تناسب داشت عرضه كرده است.
یكی از محصولات این شركت نانوسیلوری، اسپری ضدعفونی و خوشبوكننده فضا و محیط اطراف است كه علاوه بر رفع بوی بد پا، بوی بدن و دهان كه در فضا پیچیده را از بین می‌برد و باعث نابودی میكروب‌های موجود در فضا می‌شود و فضای حسینیه یا مسجد را خوشبو نگه می‌دارد.
یكی از غرفه‌دارها درباره نحوه فروش محصولات مربوط به هیأت‌ها می‌گوید: بن‌های تحویلی هیأت‌ها تا چهار ماه آینده نقد می‌شود. چرا سیستم پردازش كامپیوتری شده و وقت فروشنده و مشتری را می‌گیرند؟ پارسال حساب و كتاب كردن بهتر بود. تازه این كامپیوترها هم گاهی اوقات از سیستم اصلی قطع می‌شود یا اینكه هنوز هیأت‌دار نمی‌داند چه مبلغی می‌‌تواند خرید كند.
بعضی فروشنده‌ها از فروش راضی هستند و برخی نه. عده‌ای از دوری مكان نسبت به مركز شهر گله دارند و می‌گویند اگر یك جای ثابت باشد، حداقل 5 تا 10 سال یك بار جایش را عوض كنند كه مردم هم راحت‌تر تردد كنند.
فرش‌فروشی از خیس شدن كالاهایش در انبار و غرفه شكایت می‌كند و دیگری می‌گوید: حتی آب باران از این سقف‌ها به داخل كامپیوترها چكیده و سیستم را دچار مشكل كرده است.
غرفه‌‌داران فرهنگی و برخی دیگر به نبود عدالت در گرفتن درصد فروش اعتراض دارند.
آنها از بی‌توجهی یا كم توجهی هیأت‌داران، مسئولان و گردانندگان تكیه‌ها، حسینیه‌ها و مجالس حسینی گله‌مندند كه چرا خرید فرهنگی ندارند و اخلاق فرهنگی به عزاداران عرضه نمی‌كنند.
خوب است بدانید در همین راستا غرفه مؤسسه فرهنگی دیجیتال «هنر ناب اسلامی» كه جزو رسانه‌های دیجیتال و دارای رتبه فرهنگی در مسابقه، جشنواره و نمایشگاه بوده، طرحی را برای هیأت‌ها ارائه كرده است كه شاید هیأت‌داران و فعالان تشكل‌های حسینی هم بخواهند مانند دیگر هیأت‌هایی كه اقدام كرده‌اند این طرح فرهنگی را در محل عزاداری‌شان اجرا كنند.
نام این طرح، «بانیان نشر فرهنگ عاشورا» است كه هر كس می‌خواهد نذری و هدیه‌ای به دستگاه عزاداری امام حسین (ع) داشته باشد به جای غذا مبلغ آن را به صورت نقدی برای خرید سی‌دی «پیشوای شهادت» بدهد. حُسن این خرید آن است كه خرید این سی‌دی برای یك نفر حدود 2500 تومان می‌شود كه با خرید انبوه آن، هر سی‌دی به قیمت 800 تومان كاهش یافته و افراد می‌توانند این سی‌دی را كه شامل زندگینامه، نهضت عاشورا، اشعار، مداحی، روضه و تصاویری از كربلاست را به جای یك وعده غذایی كه عزادار می‌تواند آن را هم در منزل صرف كند، هدیه كنند.
هیأت‌های مذهبی با این كار فرهنگی می‌توانند عزاداران را با امام حسین (ع) و قیام وی آشنا كرده و نگاه او را نسبت به حركت عاشورایی تغییر دهند.

یكی از غرفه دارها با عنوان اینكه به آنها گفته شده بود، 17 آذر، روز بازگشایی از عطر سیب است، از تاخیر سه روزه و بدقولی دست اندركاران كه باعث ایجاد فاصله در كسب و كارشان شده، گله می‌كند.
نمایشگاه عطر سیب از سوی شهرداری تهران و برای تجهیز هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود و فردا جمعه 27 آذر به كار خود پایان خواهد داد.
این نمایشگاه در فرهنگسرای خاوران برپاست و متناسب با نوع فعالیت‌ هیأت‌ها آنها را با استفاده از یارانه 100 تا 250 هزار تومانی به صورت بن خرید نقدی تجهیز می‌كند.

این خبر را در منبع اصلی (خبرگزاری فارس) ببینید.

 

اخبار و مطالب مرتبط با نرم افزار چندرسانه ای «پیشوای شهادت»

تصویر

عنوان مطلب

تاریخ درج

   معرفی نرم افزار چندرسانه ای « پیشوای شهادت » - نسخه 1.2

----

    دیگر رسانه ها/ فاطر24: معرفی نرم افزار چندرسانه ای « پیشوای شهادت »

24 مهر 1393

   با فرا رسیدن ماه محرم ، نسخه 1.2 نرم افزار « پیشوای شهادت» تولید و عرضه گردید

1 آذر 1391

   خبرگزاری رسا: از سوی مؤسسه هنر ناب اسلامی؛ نرم افزار چندرسانه‌ای پیشوای شهادت تولید شد

13 آذر 89

   در دیگر رسانه ها؛پایگاه اینترنتی Softreg.ir ، مرجع رسمی ثبت و صدور شناسنامه نرم افزار، به مناسبت ایام محرم الحرام به معرفی نرم افزار پیشوای شهادت از موسسه هنر ناب اسلامی پرداخته است.

9 آذر 89

   تولید نسخه 1.1 نرم افزار چند رسانه ای پیشوای شهادت به مناسبت ایام محرم الحرام سال 1431

29 آذر 88

   کسب دو عنوان برتر در دومین دوره مسابقات رسانه های عاشورایی

30 فروردین 89

   کسب رتبه دوم در نخستین دوره مسابقات ملی رسانه های عاشورایی - بهمن 87

----

    برگزیده در دومین دوره مسابقات ملی رسانه های عاشورایی - بهمن 88

----

   گزیده فیلم حضور مدیر عامل مؤسسه در برنامه تازه ها و خبر 20 به واسطه کسب عنوان دوم برای نرم افزار « پیشوای شهادت » در مسابقات رسانه های عاشورایی

اردیبهشت 88

   در دیگر رسانه ها؛ خبرگزاری خیمه :  «پیشوای شهادت»، بانک اطلاعاتی آفلاین امام حسین(ع)

12 اردیبهشت 88

   در دیگر رسانه ها؛ خبرگزاری فارس :  در هفتمین نمایشگاه عطر سیب ، طرح «بانیان نشر فرهنگ عاشورا» توسط مؤسسه هنر ناب اسلامی ارائه شد.

26 شهریور 88

   در دیگر رسانه ها؛ فصلنامه ره آورد نور :  نرم‌افزار چند رسانه‌ای امام حسين(ع) با عنوان «پيشوای شهادت» توليد شد

20 شهریور 88

   در دیگر رسانه ها؛ پایگاه مسابقات رسانه های عاشورایی :  معرفی نرم‌افزار چند رسانه‌ای پیشوای شهادت؛
برگزیده‌ی رتبه‌ی دوم در رشته‌ی نرم‌افزار‌های چند رسانه‌ای اولین دوره مسابقات رسانه‌های عاشورایی

بهمن 88

   در دیگر رسانه ها؛ وبلاگ سیب معطر : نرم‌افزار چندرسانه‌ای امام حسين(ع) با عنوان «پيشوای شهادت»

12 اردیبهشت 88


 


 

© کلیه حقوق این پایگاه و محتوای آن متعلق به مؤسسه هنر ناب اسلامی بوده و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.