صفحه اصلی > اخبار و تازه ها > اخبار و مطالب ویژه جنگ نرم

 
تاریخ درج مطلب: 7 اسفند 89
 

بزرگترین فراخوان جمع آوری آثار مربوط به فتنه 88 کلید خورد

 

با راه اندازی سایت اسرار فتنه توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، طرح فراخوان آثار مربوط به فتنه در 18 رشته آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه هنر ناب اسلامی به نقل از « اسرار فتنه » ، فعالان عرصه جنگ نرم می توانند آثار تا پایان سال جاری کلیه آثار خود را در 18 رشته اعلام شده به دبیرخانه این طرح ارسال نموده و ضمن شرکت در فراخوان ، از جوایز ارزنده ای چون خودروی سواری ، کمک هزینه سفر به حج و عتبات عالیات و سکه های بهار آزادی بهره مند شوند.

در ادامه به بیان کلیات و جزئیات این حرکت پراهمیت ملی خواهیم پرداخت:

مقدمه

انَّما بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ اَهْواءٌ تُتَّبَعُ، وَ اَحْکامٌ تُبْتَدَعُ،ُیخالَفُ فیها کِتابُ اللّهِ، وَ یَتَوَلّى عَلَیْها رِجالٌ رِجالاً عَلى غَیْرِ دینِ اللّهِ. فَلَوْ اَنَّ الْباطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتادینَ. وَلَوْ اَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْباطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ اَلْسُنُ الْمُعانِدینَ. وَلکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هذا ضِغْثٌ، وَ مِنْ هذا ضِغْثٌ فَیُمْزَجانِ.

جز این نیست،که آغاز پیدایش فتنه‏ها پیروى از هواهاى نفسانى است و نیزبدعتهایى که گذاشته مى‏شود، بدعتهایى بر خلاف کتاب خدا. آنگاه کسانى، کسانی‏دیگر را در امورى، که مخالف دین خداست،یارى مى‏کنند. اگر باطل از حق کاملا جدا مى‏گردید بر آنان که پى جوى حقیقت اند پوشیده نمى‏ماند، و چنانچه حق از باطل خالص مى‏شد، زبان معاندان از آن قطع مى‏گردید، اما قسمتى ازحق و قسمتى از باطل را مى‏گیرند و به هم مى‏آمیزند. (نهج البلاغه ـ خطبه ۵۰)

سال گذشته در انتخابات، چهل میلیون مردم کشور پاى صندوق هاى رأى رفتند. در واقع یک رفراندوم چهل میلیونى به نفع نظام جمهورى اسلامى و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود که دشمن را عصبانى کرد. از بعد از رحلت امام (ره) برنامه‌ریزى وجود داشت؛ اثر آن برنامه‌ریزى در سال ۷۸ ظاهر شد؛ قضایائى که سال گذشته پیش آمد، یک تجدید حیاتى بود براى آن برنامه‌ریزى‌ها، خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند، اما این را هم نتوانستند انجام دهند. مردم در مقابل فتنه هم ایستادند. فتنه‌ى سال ۸۸ کشور را واکسینه کرد؛ مردم را بر ضد میکروبهاى سیاسى و اجتماعى‌اى که می تواند اثر بگذارد، مجهز کرد؛ بصیرت مردم را بیشتر کرد؛ مردم ایستادند، همان کسانى که به کسان دیگرى غیر از منتخب رأى داده بودند، همان ها هم در مقابل آنها ایستادند. لذا دیدید در ۹ دى، در ۲۲ بهمن، همه شرکت کردند؛ همه آمدند. این نشان‌دهنده‌ این است که فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان یک اقلیت معدودند؛ منتها دروغ گفتند، خواستند مردم را دنبال خودشان بکشانند. اولِ کار موفق هم شدند؛ بعد که چهره‌شان آشکار شد، نقابشان در خلال حرفها و کارهاى گوناگون افتاد، مردم از اینها رو برگرداندند.

در این فتنه‌هاى بعد از انتخابات، آن چیزى که اساس قضیه است، این است که رأى مردم و حضور مردم از نظر یک عده‌اى نفى شد، مورد خدشه قرار گرفت، نظام تکذیب شد، مورد تهمت قرار گرفت، زیر سؤال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمى بود که انجام گرفت. چرا شما نسبت به این جرم چشمتان را می بندید؟! این همه زحمت کشیده بشود، مردم بیایند، یک شرکتِ به این عظمت، یک نصاب‌شکنى، یک رکودشکنى در دنیا در مردمسالارى، در دمکراسى‌اى که اینقدر ادعایش را می کنند، انجام بگیرد، بعد یک عده مفت و مسلّم بیایند بدون استدلال، بدون دلیل، همان فرداى انتخابات بگویند: انتخابات دروغ است! این کار کوچکى است؟! این جرم کمى است؟! گناه بزرگى که انجام دادند، به عنوان اعتراض به انتخابات، مردم را به خیابانها دعوت کردند؛ چرا؟ این چه منطقى است؟ چرا مردم را به خیابان دعوت می کنند؟ مگر مسئله‌ى انتخابات – مسئله‌اى به این اهمیت، به این ظرافت – قابل حل توى خیابان است؟

هرکسی امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق بدهد، از نظر عامه ملت ایران انسان منفوری است؛ هرکه می خواهد باشد.

کسانى که فتنه‌ى سال ۸۸ را شروع کردند به کار کشور ضربه‌ سختى زدند. اگر این فتنه نبود، بلاشک کارهاى گوناگون کشور بهتر پیش می رفت. این ها دشمنان را امیدوار کردند و روحیه دادند به کسانى که علیه نظام اسلامى جبهه‌بندى کرده‌اند و یک جبهه‌اى تشکیل داده‌اند.

بعضى از این آقایان یک سیلى براى انقلاب نخوردند در دوران اختناق و طاغوت – و به برکت انقلاب اسم و رسمى پیدا کردند و همه چیزشان از انقلاب است، مى‌بینید که دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف کشیدند، خوشحالند، می خندند.

این ها کسانى هستند که بعضى از این ها، یک وقتى به خاطر طرفدارى از امام (ره) مورد اهانت هم قرار می گرفتند. حالا ببینند که کسانى که به نام اینها شعار می دهند، عکس اینها را روى دستشان می گیرند، اسم این ها را با تجلیل مى‌آورند، درست نقطه‌ مقابل، علیه امام و علیه انقلاب و علیه اسلام شعار می دهند و روزه‌خورى علنى در روز قدس، در ماه رمضان، می کنند، زبان دشمنان اسلام را دراز کردند، جرات به آن ها دادند؛ کاری کردند که دشمنان امام(ره) ـ آن کسانی که بغض امام(ره) را در دل داشتند ـ جرأت پیدا کنند بیایند توی دانشگاه به عکس امام(ره) اهانت بکنند.

جوانان از اطراف و اکناف کشور، از آنچه که تهتّک بیگانگان از ایمان دینى به گوششان می خورد یا با چشمشان مى‌‌‌‌بینند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بینند روز عاشورا چگونه یک عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتک می کنند، حرمت امام حسین (ع) را هتک می کنند، حرمت عزاداران حسینى را هتک می کنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آید.

در آن حوادث، فتنه گرانی برای دست یافتن به قدرت، مصلحت کشور را نادیده گرفتند و به حقانیت روشن یک راه، پشت کردند، به گونه ای که دشمنان درجه یک ملت از اقدامات آنان به هیجان و شوق آمدند و از آنان حمایت کردند اما عده ای این حقایق روشن را ندیدند و نمی بینند، البته برخی هم با وجود اینکه این حقایق را درک و فهم می کنند اما به علت ظلمت دل و هواهای نفسانی، حاضر نیستند به این فهم خود، ترتیب اثر دهند.

آن کسانى که این نقشه‌ى کلى را که متبلور است در قانون اساسى و حکمیت قانون و داورى قانون، قبول دارند، جزو مجموعه‌ى نظام اسلامى هستند. آن کسانى که این ها را رد می کنند، کسانى‌اند که خودشان به دست خودشان صلاحیت حضور در نظام اسلامى را دارند از دست می دهند و صلاحیت ندارند. کسانى که حاضر نیستند قانون را تحمل کنند، کسانى که حاضر نیستند اکثریت را قبول کنند، کسانى که آن انتخابات عظیم چهل میلیونىِ مایه‌ افتخار را زیر سؤال می برند، یک نقطه‌ قوّت را براى نظام می خواهند تبدیل کنند به یک نقطه‌ى ضعف، این ها در واقع دارند خودشان، خودشان را از این کشتى نجات – که نظام اسلامى است – بیرون مى‌اندازند؛ والّا هیچ کس نمی خواهد کسى را از کشتى نجات بیرون بیندازد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند؛ نخبگان و خواص سیاسى بایستى مراقب کار خودشان، حرف زدن خودشان باشند؛ این خطاب به همه‏ى نخبگان است، دوپهلو حرف زدن، کمک کردن به غبارآلودگى فضاست؛ این کمک به رفع فتنه نیست.

موضوعات آثار

لیستی از موضوعاتی را که می توانید برای آثار خود انتخاب کنید، در ادامه ارائه شده است:

۱ ـ ماهیت شناسی فتنه به لحاظ تئوریک.

۲ ـ میزان تطبیق وقایع پس از انتخابات با مفاهیم فتنه.

۳ ـ وقایع نگاری رویدادها و حوادث پیش و پس از انتخابات.

۴ ـ علل و عوامل شکل گیری جریان فتنه.

۵ ـ نقش و تاثیر جریان فتنه بر موقعیت داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی در دهه چهارم (دهه پیشرفت و عدالت).

۶ ـ نقش و رویکرد جریان فتنه در آسیب رسانی به طرح توسعه اقتصادی کشور.

۷ ـ برآورد میزان همراهی سران جریان فتنه با بیگانگان؛ آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، منافقین و رسانه های ضد انقلاب.

۸ ـ برآورد میزان تقابل سران فتنه با ارکان نظام (رهبری، دولت، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، سپاه، نهادهای امنیتی و بسیج).

۹ ـ جایگاه جریان فتنه در جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی(روش شناسی جنگ نرم و میزان تناسب جریان فتنه با آن).

۱۰ ـ تناقضات حاکم بر گفتمان و عملکرد سران فتنه.

۱۱ ـ نقش و مواضع احزاب سیاسی در فتنه سال ۸۸٫

۱۲ ـ نقش و مواضع اروپا و آمریکا پیرامون جریان فتنه.

۱۳ ـ نقش فرقه های ضاله به ویژه بهائیت در جریان فتنه.

۱۴ ـ نقش گروهک های تروریستی به ویژه منافقین در جریان فتنه.

۱۵ ـ آینده شناسی جریان فتنه.

۱۶ ـ نقش مراکز علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … در حرکت آتی جریان فتنه.

۱۷ ـ راهبردهای مقابله با جریان فتنه(سیاسی، فرهنگی و…).

۱۸ ـ واکاوی نقش رهبر معظم انقلاب در سقوط و افول فتنه سال ۸۸٫

۱۹ ـ واکاوی نقش و عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در قبال جریان فتنه.

۲۰ ـ واکاوی نقش و عملکرد نهاد خبرگان رهبری در قبال جریان فتنه.

۲۱ ـ واکاوی نقش و عملکرد قوای سه گانه در قبال جریان فتنه (قوه مجریه، قضاییه و مقننه) در قبال جریان فتنه.

۲۲ ـ واکاوی نقش و عملکرد مردم در قبال جریان فتنه.

۲۳ ـ نقش و وظیفه نخبگان و خواص در قبال جریان فتنه پس از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری.

۲۴ ـ واکاوی نقش و عملکرد ارگان های امنیتی، انتظامی، قضایی و بسیج در قبال جریان فتنه.

۲۵ ـ واکاوی نقش و عملکرد روحانیت در قبال جریان فتنه.

۲۶ ـ واکاوی نقش و عملکرد دانشگاهیان در قبال جریان فتنه.

۲۷ ـ واکاوی نقش و عملکرد اپوزیسیون در قبال جریان فتنه.

۲۸ ـ واکاوی نقش و عملکرد رسانه ها و شبکه های اجتماعی همسو و غیرهمسو در قبال جریان فتنه.

چگونگی آثار

شرایط و قوانین و مقررات مربوط به آثار ارسالی عبارتند از:

*مهلت ارسال آثار قابل تمدید خواهد بود.

*آثار پیش از فراخوان و منتشر شده نیز مجاز به ارسال و شرکت در مسابقه است.

*در تعداد ارسال آثار مربوط به جریان فتنه محدودیتی وجود ندارد.

* ارسال اثر توسط اشخاص و نهادها به منزله‌ی قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود.

* با توجه به تنوع محورهای طرح فراخوان، تمامی اقشار و سطوح تحصیلی می توانند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

*پذیرش آثار از سوی دبیرخانه و داوری آثار منوط به ثبت نام در سایت دبیرخانه در صورت ارسال آثار به صورت الکترونیکی و یا ارسال فرم ثبت نام به همراه آثار، به صندوق پستی در صورت ارسال آثار به روش سنتی است و نیز آثاری که از سوی نهادها ، موسسات و غیره ارسال می شود باید به همراه یک نامه اداری به دبیرخانه جهت معرفی اثر باشد.

*فرم ثبت نام در سایت دبیرخانه در دسترس عموم شرکت کنندگان قرار دارد.

*آثار فاخر و ارزشمندتر توسط هیئت داوری منتخب و به نام صاحب اثر منتشر خواهد شد.

*آثار ارسالی عودت داده نمی شود.

*کلیه آثار غیرمکتوب به همراه فایل بر روی CD و یاDVD و آثار مکتوب به صورت تایپ شده در محیط word به آدرس و یا رایانامه دبیرخانه ارسال شود.

*تصمیم مجدد در مواردی که دراین مقررات پیش بینی نشده است به عهده دبیرخانه خواهد بود.

مقررات خاص:

۱ـ کتاب: آثار مکتوب منتشر شده و نیز پیش نویس کتاب هایی که منتشر نشده اند مجاز به شرکت در این بخش هستند.

۲ـ مقاله: مقالات حداکثر در ۱۰ صفحه و دارای عنوان، مقدمه، متن و فهرست منابع و نیز چکیده مطالب باشد که مقالات برگزیده در قالب مجموعه مقالات و به نام نویسندگان منتشر خواهد شد.

۳ـ فیلم نامه و نمایش نامه: فیلم نامه ها و نمایش نامه ها می تواند برای مخاطبین در همه سنین بوده و نیز فیلمنامه ها در قالب مستند، داستانی و انیمیشن باشد.

۴ـ شعر و سروده: شعرهای بومی لازم است که برگردان فارسی به صورت نثر داشته باشند.

۵ـ شعار: شعارها باید مختصر، شیوا و بلیغ باشد.

۶ـ نقد: هرگونه نقد در خصوص عملکرد سران فتنه، مسئولین، شخصیت ها و نخبگان در ارتباط با فتنه ۸۸ شامل این بخش از فراخوان می شود؛ بیانیه های نهادها و اشخاص و نیز سخنرانی ها پیرامون سران فتنه به صورت متنی، صوتی و تصویری ارسال می شود.

۷ـ مصاحبه، تحلیل و گفت و گوی خبری: خبرنگاران و رسانه های خبری و اطلاع رسانی می توانند آثار خود را با مشخصات کامل اثر به دبیرخانه فراخوان آثار مربوط به جریان فتنه ارسال کنند که در نهایت از میان شرکت کنندگان، رسانه های برتر در زمینه روشنگری و بصیرت انتخاب می شوند.

۸ـ وبلاگ: وبلاگ ها باید دارای حداقل ۵ پست باشند و میزان ثبت نظرات و جایگاه در موتورهای جستجو از امتیازات جشنواره به شمار می آید که در این بخش به دلیل تعداد بیشتر شرکت کننده علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برتر، به قید قرعه به شرکت کنندگان در این بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

۹ـ سایت: سایت های فرهنگی و پایگاه های مختلف می توانند آثار خود را که تاکنون و یا پس از فراخوان پیرامون جریان فتنه در سایت منتشر می کنند به دبیرخانه ارسال کرده و در مسابقه شرکت نمایند.

۱۰ـ شبکه اجتماعی: شبکه های اجتماعی نیز می توانند فعالیت و اقدام های مستند خود را در روشنگری و بصیرت به دبیرخانه ارسال نمایند.

۱۱ـ کاریکاتور: اندازه آثار ارائه شده بایستی در بخش کاریکاتور حداقل ۲۰*۳۰cm باشد و فایل آن فرستاده شود.

۱۲ـ پوستر: علاقمندان در این بخش باید پوستر های خود را در ابعاد cm 70*50 و با فرمت tiff به صورت CMYK و با کیفیت Dpi 300 بر روی سی دی و به همراه پرینت رنگی A4 ارسال کنند.

۱۳ـ آثار تجسمی: آثار حجمی باید عکاسی شده و فقط فایل آنها به همراه پرینت A4 ارسال شوند.

۱۴ـ فیلم (مستند، کلیپ تلفن همراه و فیلم کوتاه): آثار در قالب avi باید ارائه گردد.

۱۵ـ نواهنگ: آثار موسیقی باید در قالب mp3 باشند.

۱۶ـ عکس: علاقمندان می توانند عکس غیر حرفه ای (عکس تلفن همراه) خود را بر روی CD و نیز عکس حرفه ای خود را بر روی CD، با کیفیت حداقل ۳۰۰ DPI و ابعاد حداکثر ۴۵ و حداقل ۳۰ سانتیمتر (در ضلع بزرگ عکس) به همراه پرینت رنگی A4یا چاپ تصویر ارسال کنند.

۱۷ـ نقاشی: ارسال آثار نقاشی در اندازه ۷۰*۵۰ و با تکنیک و شیوه نقاشی آزاد برای سنین مختلف امکان پذیر است.

۱۸ـ خاطرات: حداکثر در ۱۰صفحه به همراه عنوان، مقدمه و متن ارسال می شود.

نوع آثار

  علاقمندان می توانند در 18 قالب مکتوب و غیرمکتوب زیر آثار خود را ارسال کنند:

۱ـ کتاب

۲ ـ مقاله

۳ ـ فیلم نامه و نمایش نامه

۴ـ شعر و سروده

۵ ـ شعار

۶ ـ نقد

۷ ـ مصاحبه، تحلیل و گفت و گوی خبری

۸ ـ وبلاگ

۹ ـ سایت

۱۰ ـ شبکه اجتماعی

۱۱ ـ کاریکاتور

۱۲ ـ آثار گرافیکی

۱۳ ـ آثار تجسمی

۱۴ ـ فیلم (مستند، کلیپ تلفن همراه و فیلم کوتاه)

۱۵ ـ نواهنگ

۱۶ ـ عکس

۱۷ ـ نقاشی

۱۸ ـ خاطرات

جوایز

شرکت کنندگان در فراخوان از جوایز معنوی و مادی جشنواره بهره مند می شوند که مهم ترین آنها عبارتند از:

- کمک هزینه سفر حج عمره
- کمک هزینه سفر عتبات عالیات
- سکه بهار آزادی
- خودروی سواری

*جزئیات جوایز متعاقبا اعلام می شود.

*با توجه به گستردگی استقبال وبلاگ نویسان در ارسال آثار، علاوه بر رتبه بندی آثار آن ها، کلیه شرکت کنندگان این بخش می توانند با ارسال اثر خود در قرعه کشی جشنواره شرکت نمایند.

نحوه ارسال آثار

علاقمندان جهت شرکت در فراخوان و ارسال آثار خود می توانند به یکی از این دو طریق اقدام کنند:

۱ـ ارسال آثار به همراه فرم ثبت نام به صندوق پستی ۱۹۳۹۵۱۵۶۹ به نشانی: تهران ـ خیابان دکتر شریعتی ـ قبل از میدان قدس ـ مرکز اسناد انقلاب اسلامی ـ دبیرخانه فراخوان آثار مربوط به جریان فتنه.

۲ـ ارسال آثار با تکمیل فرم ثبت نام در سایت به پست الکترونیک به نشانی: info@asarefetneh.irاین نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید

مهلت ارسال آثار

علاقمندان جهت شرکت در فراخوان حداکثر تا پایان سال جاری می توانند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

*مهلت ارسال آثار قابل تمدید خواهد بود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به پایگاه اطلاع رسانی « دبیرخانه فراخوان آثار مربوط به فتنه » به نشانی http://www.asarefetneh.ir مراجعه نمایید.

منبع اصلی : پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه فراخوان آثار مربوط به فتنه

اخبار و مطالب مربوط به جنگ نرم

تصویر

عنوان خبر / مطلب

تاریخ درج

  فیلم کامل گزارش جنجالی درباره لغو « جشنواره بین المللی افق نو » در ایران + دانلود با کیفیت عالی

 29 مهر 1392

  به بهانه نقد فیلم آرگو ، "شعبده هالیوود" در واکاوی ایران هراسی هالیوود برگزار می شود

19 اسفند 1391

  مروری بر بخش ویژه « جنگ نرم » در پنجمین جشنواره رسانه های دیجیتال

19 مهر 1390

  بزرگترین فراخوان جمع آوری آثار مربوط به فتنه 88 کلید خورد

7 اسفند 89

  سروده ای با موضوع جنگ نرم به نام « باور کنید » + طرح گرافیکی

11 آبان 89

  سخنرانی استاد مصباح یزدی در همایش جنگ نرم + دانلود فیلم و صوت

6 آبان 89

   نقشه راه جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری + دانلود فایل

18 فروردین 89

   «نقش بصیرت در ولایت پذیری در زمانه فتنه» + دانلود فایل صوتی

3 آذر 88


 


 

© کلیه حقوق این پایگاه و محتوای آن متعلق به مؤسسه هنر ناب اسلامی بوده و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.